Hvordan træner man til ski

Mange danske skal snart afsted på skiferie. Men hvordan træner man egentlig bedst til en skiferie?

Mange har spurgt om de bedste øvelser til at stå på ski, og vi har ikke rigtig svaret. Så måske kan nogen af læserne her hjælpe med gode råd om skitræning og fysiske øvelser, der giver en bedre og mere sikker skiferie?

Vi har fundet en enkelt artikel om skiferie og skirejser, der måske kan hjælpe.

En god ski øvelse:

[box] Squat med parallelle fødder på måtte

Træner: Balanceevne, forsiden af lårene, balder og baglår, mave og ryg.

Udgangsstilling: Stå med parallelle fødder på en sammenrullet måtte, god kropsholdning og mavemusklerne spændt.

Øvelsen: Bøj ned i knæene, til de er bøjet i en ret vinkel. Stræk benene til udgangsstilling igen. Kig fremad under hele øvelsen.[/box]

4 thoughts on “Hvordan træner man til ski

  1. I vinterferien 2011 var jeg på skitur for første gang, jeg havde læst og “trænet” hjemmefra, men først på tredjedagen fandt jeg teknikken. Det gjorde jeg da jeg ikke længere prøvede at følge med de andre, men tog et par ture for mig selv på de lette pister. Sidst på ugen kunne jeg sagtens følge med dem 🙂
    /Brian

  2. En god en er at sætte sig i luften, så dine ben er 100 grader(i knæhaserne) så står du der til du ikke kan mere. Hvis du kan i længere end 2 minutter så tag nogle kg i hånden så det bliver tungere.

    Hvis du gør dette dagligt i 1-2 uger op til, så har du nogle gode ben til skituren 🙂

  3. Jeg brugte pilates øvelser op til min sidste skiferie, gik i gang ca. 4 uger før, det virkede rigtigt godt.

    Der er masser af gode pilates øvelser og programmer på youtube

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *